Hos barnmorskan v.24 andra besöket

Idag var jag och bebo hos barnmorskan, har sett fram emot det så mycket!! Få höra bebens hjärta slå, och den slog snabbt, 140 i minuten, jäättte snabbt! Sedan mätte hon magen och tog lite blod tester och så men allt såg väldigt bra ut :D

Sedan rekommenderade hon mig att börja med järntabletter, vilket jag redan gjort, duktig jag varit va.

Fick också veta vilka krämer jag ska köpa (castena) till svamp så det är också påfyllt hemma. Annars har min graviditet nu varit mysig, känner dock mina händer och fötter svullna och fyllas med vätska så det är nog det enda jag kan klaga på just nu, annars är allt super nice hihihihi
efter barnmorskan så träffa jag Daniela<3 har saknat henne, har inte träffat henne på ett tag. Hon är alltid så lätt att prata med, känns som om jag kan prata om allt med henne, sötaste hon :D

Beben där inne sparkar just nu i skrivandets stund. Imorgon ska Stephanie på teater och se peter pan med sin klass och ska ha med sig riskakor dit, hennes favo med pizza smak. Var ute med henne och hunden på en promis men tiden går mer åt att jag ska uppfostra hunden än till att umgås med henne så imorgon ska jag ta en promenad med henne själv och ge henne tid.


Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Åh så fin du är med din mage i header. Jag är 5 veckor efter dig, det är ju sååå spännande att få veta vad det är för en prick där inne. Jag ska på ultraljud nästa vecka. Längtar!



Lycka till!

2011-05-13 @ 09:00:38
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0