Gravidlista

När fick ni reda på att du var gravid? tre dagar innan nyår, typ

Beräknat förlossningsdatum:
24 augussti

Var det planerat?
noop


Berättade för familjen: mamma märkte det innan jag ens visste.. Sen berättade vi efter ett par veckor till familjen

Har du mått illa? Jätte illa i början, men nu mår man bra

Foglossning? Nopp, inte än så länge, hoppas att detv fortsätter så.

Andra krämpor?
Brukar få kramp i vaderna på kvällarna ibland

Hur har hormonerna påverkat dig? I min förra graviditet kännde jag knappt av hormonerna men under den här hjar det varit helt sjukt! I början böla jag hela tiden för allt möjligt, det har lagt sig lite nu men jag har fortfarande väldigt lätt att börja böla.. Fast nu har det övergått till kort stubin istället!!

Cravings: Det har gått i vågor!! Allt från havregrynsgröt, pizza till sallad till yoghurt med frukt.

Avsmak för något?:
kaffe och rött kött i början  (annars brukar jag gilla det) inte nu

Vad tror du att det blir för kön?
en pojke. har drömt att det blir att det blir en pojke

Första ultraljudet:
I karolinska v. 12.. Det vart så verkligt för oss båda, då man inte känner ngt och man börjar undra om det verkligen finns någon där inne?

Andra ultraljudet: 18 veckan! Det var underbart att se lilla människan därinne! Jag började nästan tro att jag hade en utomjordisk varelse inom mig, jag vet att det låter galet, men det är sant!! Jag tänkte verkligen sååå.. Det är såå overkligt!

Behöver du kissa ofta? si =(

Hur mycket har du gått upp i vikt:  10 kg

Är du rädd inför förlossniningen? jättenervös och rädd... bara tanken får det att värka där nere! Har pratat om min barnmorska och de har skickat en remiss till en mottagning som är speciell för rädda :D

Är den här graviditeten lik din andra? Nej.. De är helt olika .. med min dotter drabbades jag inte så mycket av min hormoner som jag har gjort under den här graviditeten .. det var nästan mer än åtta år sen också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0