flyttfågel

Nu när man har egna barn och man ser hur de knyter relationer med olika vänner i skolan samt med deras föräldrar inser man hur viktigt det e att ha en fast platta, alltså en plats som man har hunnit växa sig fast i, få rötter, ett ställe där man kan säga det där e hemma för mig, min barndomsplats, barndomsvänner! Jag vill verkligen att mina två barn ska ha det, därför kommer jag ALDRIG flytta från solna tills mina barn e stora nog att hålla kvar kontakten med allt de byggt upp.. Varrför jag tar upp det här e för att jag har flyttat så många gånger i mitt liv. Bara i Chile tror jag att jag flytta kanske 5 gånger, från mamma till farmor, mostrar, fastrar osv tills jag fyllde tre år och flytta till Sverige, vi bodde i oxelesund eller vad det nu hete, sen flytta vi till söderförs, sen tierp fram till trean, sen tensta fram till halva åtta sen Norsborg sen högdalen, sen hässelby, sen akalla, sen husby sen tumba, sen Aspudden sen norsborg igen, sen södertäljde och inom södertälje flytta jag fem gånger sen till norsborg igen och nu till Ulriksdal... Ja ni kanske ser och förstår vad jag menar med att nu orkar jag inte flytta mer..Men fortfarand märker jag hur jag ibland när jag itne mår bra har lust o bara dra någonstans, flytta och det e nog bara mitt förflutna som förföljer mig och tror att det kommer lösa saker men det gör bara saler värre..Det tråkiga är att jag aldrig hann knyta starka band med någon, visst har jag kontakt med många då jag vet att jag e social o väldigt lätt o prata med men lite sorgligt e det dock, men dom vännerna som jag har hittat på vägen som jag knytit starka band med e guld värda för mig och jag värdesätter dom som mina syskon och änglar av gud!! Visst har jag sett och lärt mig mycket på vägen vilket har gjort att jag kan umgås med alla och mitt måtto i livet som jag lärt mig på min resa är var inte fördomsfull mot folk, snacka inte skit om dina nära och var alltid dig själv i alla situationer oavsett vad folk tycker och kom ihåg att Karma is a bitch oki mi gente vart lite personlig nu men ha det bäst snart kommer min fina Anna med hennes lillsyster Peppar peppar och bendiciones a todos <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0